شوت زدن در بازی FC24 را یاد بگیرید و رقبای خود را تحقیر کنید

شوت زدن در fc24

شوت کردن در بازی fc24 , مهارتی که اگر آن را بلد نباشید باید با گل زدن در این بازی خداحافظی کنید.خیلی از گیمرها در این بازی با وجود اینکه در این بازی از مهارت بسیار زیادی دارند و معمولا کل بازی روی دست آنها می چرخد ، می بازند چرا که نمی توانند موقعیت های خود را به گل تبدیل کنند .این در حالی است که حریف آنها با محارتی کم اما آشنا بودن با انواع شوت در fc24 موقعیت های اندک خود را تبدیل به گل کرده وپیروز می شوند. در این مقاله با ما همراه شوید تا شوت زدن در fc24 را یاد بگیرید و تمام ضربه های خود را به گل تبدیل کنید.

شوت زدن در بازی fc24 , سخت تر از همیشه!

بازی FC24 آخرین نسخه از مجموعه بازی‌های محبوب فوتبال الکترونیک آرتز است که بعد از اختلافی که میان فیفا و این کمپانی ایجاد شد از سال 2022 با این نام شناخته شد.این کمپانی هر ساله سعی کرده تا کیفیت این مجموعه را بهتر کند تا جایی که در سال 2024 بازی fc24 بیشترین تغییرات را به خود دید و بهتر و واقعی ترازهمیشه به دنیای واقعی عرضه شد.

یکی از تغییرات عمده ای که در بازی fc24 ایجاد شد به وجود آمدن انواع playstyle برای بازیکنان با توجه به عملکرد آنها در دنیای واقعی بود.به طور کلی 34 نوع playstyle در بازی fc24 وجود دارد که در بخش scoring که مربوط به شوت زدن می باشد به 5 دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  • CHIP SHOT
  • FINESSE SHOT
  • POWER SHOT
  • POWER HEADER
  • DEAD BALL

هر بازیکن با توجه به اینکه در هر بخش در دنیای واقعی چه عملکردی دارد در FC24 نیز عملکرد مشابهی نشان می دهد. به طور مثل مسی با توجه به اینکه شوت های کات دار خوبی می زند FINESSE SHOT بسیار بالایی دارد و احتمال اینکه شوت های کات دار این بازیکن به گل تبدیل شود بسیار بیشتر از بازیکنان دیگر می باشد.

در نتیجه در هنگام شوت زدن با هر بازیکن باید به PLAYSTYLE هایی که آن بازیکن دارا می باشد توجه کنید در غیر این صورت انتظار نداشته باشید وقتی با بازیکنی که پلی استایل chip shot را ندارد ضربه چیپ می زنید توپ شما به تور دروازه برسد!

حال که با playstyle ها در fc24 آشنا شدیم و فهمیدیم که نقش آنها در این بازی بسیار مهم است بیایید با هم به سراغ انواع شوت در fc24 برویم و ببینیم در سری جدید بازی های کمپانی الکترونیک آرتز چه نوع شوت هایی می توانند به ما کمک کند تا به تور دروازه حریف برسیم.

انواع شوت در بازی fc24

شوت زدن در fc24 انوع مختلفی دارد که یاد گرفتن و به کار گیری آنها در بازی می تواند برای هر گیمری ضروری باشد.البته باید به این نکته توجه کنید که در بازی فیفا قبل از هرچیز مهم ترین مهارتی که باید داشته باشید دفاع کردن است که اگر می خواهید ان را یاد بگیرید می توانید مقاله دفاع کردن در بازی fc24 را بخوانید.

به طور کلی انواع شوت در بازی fc24 به شرح زیر می باشد:

  • شوت معمولی (basic shot)
  • شوت کات دار (FINESSE SHOT)
  • شوت چیپ (CHIP SHOT)
  • شوت قدرتی (POWER SHOT)
  • TIMED FINISHING
  • FLAIR SHOT
  • Trivela shot

هر یک از شوت های نام برده شده در جای مخصوص خودشان باید به کار گرفته شوند.همچنین باید توجه کرد که هر یک را با چه بازیکنی اجرا می کنیم.اگر هر یک از شوت ها را با بازیکنی که playstyle مخصوص آن را دارد اجرا کنید احتمال گل شدن توپ شما بسیار بیشتر می شود.

شوت معمولی (basic shot)

در ابتدا، در این راهنمای شوت زدن در fc24، به شوت پایه می‌پردازیم.احتمالا با این نوع شوت آشنایی داشته باشید چرا که از ابتدایی ترین چیزها در این بازی می باشد.برای اجرای این حرکت به سادگی دکمه O/B (برای PlayStation/Xbox) را فشار دهید .میزان قدرت و ارتفاع توپ شما در این نوع شوت به مدت زمانی است که دکمه های گفته شده را نگه می دارید.

شوت پایه معمولی ساده و سریع اجرا می‌شود و راه عالی برای وارد کردن آسان توپ‌ به دروازه حریف می باشد. این شوت برای زمانی که دقت زیادی در شوت زدن نیازی ندارید و یا زمانی کمی برای شوت زدن دارید استفاده می شود.این شوت بسیار ابتدایی می باشد به همین علت پس از یاد گیری کامل این شوت سعی کنید شوت های حرفه ای تری را یاد بگیرید.

شوت چیپ (chip shot)

شوت بعدی برای یادگیری ، شوت چیپ می‌باشد. این یکی از سخت‌ترین شوت‌ها برای اجرا در بازی است به این معنا که نیاز به قدرت و زمان‌بندی تقریباً کامل دارد. شوت چیپ بیشترین استفاده را در نبرد های تک به تک با دروازه بان در موقعیت های تک به تک دارد، جایی که شما باید یک دهم ثانیه قبل از اینکه دروازه‌بان با توپ تماس بگیرد، دکمه L1 / LB + O / B (ایکس باکس/پلی استیشن)را فشار دهید. ضروری است که این شوت را با دقت بسیار زیادی اجرا کنید و دکمه شوت را برای مدت زمان طولانی نگه ندارید زیرا این کار نه تنها توپ را بالاتر از دروازه‌بان می‌فرستد، بلکه از هدف هم عبور می‌کند.

شوت کات دار (FINESSE SHOT)

آیا میخواهید زمانی که در گوشه های محوطه حریف هستید و فاصله کمی با دروازه دارید با یک ضربه فنی و کات دار دروازه را باز کنید؟ finesse shot چاره کار شماست. برای انجام این شوت‌های زیبا و فنی، دکمه R1 / RB + O / B را فشار دهید. باید توجه کنید که این نوع شوت زدن در fc24 نیازمند فاصله کم تا دروازه می باشد. در اجرای این شوت باید به زمان بندی و زاویه درست توجه داشته باشید تا این شوت به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

اجرای این شوت توسط همه بازیکنان به خوبی ممکن نیست و بهتر است از بازیکنانی که playstyle مخصوص این شوت را دارند برای اجرای آن استفاده کنید.

شوت قدرتی (power shot)

اولین بار در fifa 23 بود که power shot به بازی اضافه شد. این شوت به این صورت است که بازیکن تمام قدرت خود را جمع کرده و پس از یک دور خیز نسبتا زیاد به توپ ضربه می زند.در بازی FC24 نیزشوت قدرتی همچنان وجود دارد و بازیکنان می توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید این شوت کشنده را با نگه داشتن دکمه‌های L1 / LB + R1 / RB + O / B احرا کنید که باعث می‌شود بازیکن شما شروع به شارژ کردن یک شوت قدرتمند کند که توانایی پاره کردن تور دروازه را دارد.

با وجود تمام مزایایی که این شوت دارد 2 عیب مهم برای آن وجود دارد.اول اینکه این شوت از دقت بالایی برخوردار نیست و بهتر است در جاهایی که می خواهید توپ شما به صورت مستقیم برود استفاده شود.دوم اینکه در هنگام اجرای این شوت بازیکن مقداری دورخیز میکند به همین علت در هنگام اجرای این شوت به مقداری فضا احتیاج دارید.به همین علت اجرای این شوت در ممحوطه جریمه به شدت سخت می باشد و بیشتر زمانی که بازیکن پشت محوطه می باشد استفاده می شود.

TIMED FINISHING

این شوت یکی از شوت های پیشرفته در fc24 می باشد که نیاز به دقت و زمان بندی درستی دارد.می توان گفت که این شوت ورژن پیشرفته شوت معمولی می باشد اما با دقت و قدرت بیشتر. نحوه اجرای این شوت به این صورت است که ابتدا دکمه های O/X (ایکس باکس/پلی استیشن) را بزنید تا بازیکن شروع به زدن شوت کند.دقیقا قبل از اینکه شوت زده شود دوباره این دکمه را بزنید.توجه کنید که دکمه گفته شده باید قبل از برخورد پای بازیکن به توپ باشد.

شوت زدن در FC24 به این شکل اگر به درستی انجام شود، قدرت و دقت شوت را به طور قابل توجهی بیشتر می کند و تقریباً همیشه توپ را از دروازه‌بان عبور می‌دهد. اما اگر دز اجرای ان کمی اشتباه کنید، ممکن است توپ را درنقطه کرنر پیدا کنید.

FALIR SHOT

در این بخش از انواع شوت در بازی fc24 به نوعی از شوت می پردازیم که یهترین نوع شوت برای تحقیر حریف می باشد .شاید تا به حال در بازی ها حرکاتی مانند عقربه‌ای، رابونا و یا برگردون را دیده باشید .حال زمان ان رسیده که دیگر بیننده نباشید و این حرکات را یاد بگیرید این شما و این falir shot.

با فشار دادن دکمه‌های L2/LT + O/B زمانی که توپ در ارتفاع و موقعیتی ایده‌آل نسبت به بدن بازیکن قرار دارد شما می توانید این شوت را به درستی اجرا کنید. این شوت روشی عالی برای نمایش مهارت‌های خود در مقابل حریف می باشد، اما همیشه بهترین روش برای گلزنی نیستند، زیرا ممکن است باعث از دست دادن قدرت و دقت شوت شود و خب این یعنی احتمال گل زدن شما پایین می آید.

Trivela shot

در بخش آخر از مقاله شوت زدن در fc24 و انواع شوت در fc24 به یکی از مهم ترین ،زیباترین و کارساز ترین شوت ها در بازی fc24 می رسیم.جایی که قدرت و دقت با هم در یک شوت ترکیب می شوند.

شوت “تریولا” یک شوت با استفاده از بیرون پا است، و شما می‌توانید آن را با نگه داشتن دکمه L2 برای پلی‌استیشن یا LT برای ایکس‌باکس و فشردن دکمه شوت انجام دهید. این شوت از خارج از محوطه حریف بسیار موثر است زیرا دارای قدرت زیادی است و این قدرت را با یک کات خطرناک ترکیب می‌کند. این ترکیب از این نوع شوت را برای دروازه بان تقریبا غیر قابل مهار می کند. بهترین راه برای بهره‌برداری از شوت “تریولا” این است که به سمت گوشه دور دروازه هدف کنید.

نکته قابل توجه در ارتباط با این شوت این است که بازیکنا با توان کم در شوت زنی (حتی دفاع ها) می توانند این شوت را جوری اجرا کنند که خطرناک باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
حساب کاربری من

نیاز به کنسول بازی و قطعات جانبی آن دارید؟

به گیمینگ زون بزرگ ترین مرجع کنسول بازی در ایران سر بزنید.