با بهترین شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید آشنا شوید.

شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید، یک راه‌حل تقریباً جدید برای بازی‌کردن بازی‌های کلاسیک سیستم سگا روی گوشی هوشمند است. برای دهه شصتی‌ها، رقابت غول‌های بزرگ بازی یعنیSEGA  و Super Nintendo Entertainment System بسیار جذاب بود و این جذابیت تا به امروز نیز ادامه داشته و توانسته برای نسل جدید طرف‌داران آنها بسیار جذاب باشد.

سگا و نینتندو رقبای دیرینه

می‌دانیم که شرکت نینتندو و سگا از دیرباز با هم رقابت داشته‌اند و به عنوانی اولین رقابت زمین لرزان در صنعت بازی‌های کامپیوتری را به نام خود ثبت کرده‌اند. در اکتبر 1988 میلادی و در ژاپن، شرکت سگا سیستم بازی سگا جنسیس را با پردازنده 16 بیتی به بازار عرضه کرد. این کنسول بازی موفقیت زیادی کسب کرد زیرا پردازنده آن امکان سرعت و گرافیک بهتر را مهیا کرده بود.

تا اواسط دهه نود میلادی، سگا غول بزرگ صنعت بازی‌های کامپیوتری نامیده می‌شد؛ اما در اواخر دهه نود میلادی در نهایت نینتندو از سگا سبقت گرفت و برنده بازار رقابت شد. اما جالب اینجاست که اگرچه امروزه این کنسول‌های بازی قدیمی محسوب می‌شوند، اما افراد زیادی هنوز از بازی‌کردن با آنها لذت می‌برند و دسترسی به بازی‌های کلاسیک روی پلتفرم‌های جدید هنوز امکان‌پذیر است.


شبیه ساز سگا برای گوشی اندروید

بازی‌های کلاسیک به بازی‌های دهه هشتاد و نود و حتی اوایل بیست میلادی خطاب می‌شوند که توسط کنسول‌های بازی وارد بازار شدند و فرهنگ بازی‌های کامپیوتری را در بین عموم و خانواده‌ها تشویق کردند. از بهترین مثال‌ها برای بازی‌های کلاسیک می‌توان به تتریس، سوپرماریو، فاینال فانتزی و سونیک اشاره نمود.

طبیعی است که گیمرها با این بازی‌ها خاطرات بسیاری داشتند و نخواستند بازی‌های ویدئویی که درگذشته از آنها لذت می‌بردند را، رها کنند. اگر انتخاب شما برای بازی هم‌بازی‌های کلاسیک سیستم سگا است، به‌دست‌آوردن اطلاعاتی درباره بهترین شبیه ساز سگا برای گوشی اندروید مفید خواهد بود.

شبیه‌ساز چیست؟

سیستم‌عامل اندروید به کمک گیمرها آمده و اکنون می‌توانیم خاطرات گذشته را یک‌بار دیگر مرور کنیم. قابلیت بازی‌کردن بازی‌های کلاسیک سگا در سیستم‌عامل اندروید توسط شبیه‌سازها (Emulators) امکان‌پذیر شده است. شبیه‌ساز برنامه‌ای است که امکان نصب و استفاده از برنامه‌های یک سیستم‌عامل را بر روی سیستم‌عامل دیگر فراهم می‌آورد.

برای مثال با استفاده از شبیه‌ساز می‌توانید اپلیکیشن‌های اندروید را روی ویندوز نصب کنید و از آن استفاده کنید، و یا بازی‌های کلاسیک سیستم سگا را روی گوشی هوشمند اندروید خود نصب کنید و بازی کنید. این بازی‌ها می‌توانند روی تلفن همراه شما نصب شوند و لحظاتی نوستالژیک برای شما رقم بزنند.

نوستالژی اصلی‌ترین دلیل توسعه شبیه‌سازهای SEGA برای اندروید است و توسعه‌دهندگان آنها، از این نکته بهره برده تا آتش‌بازی با سگا را برای گیمرها دوباره روشن کنند. عرضه رسمی برخی بازی‌های کلاسیک توسط شرکت سگا برای سیستم‌عامل اندروید هم توجه جامعه گیمرها را به بازی‌های قدیمی جلب کرده است.

شبیه ساز سگا برای گوشی اندروید

بازی کردن بازی ‌های سگا روی گوشی به‌صورت پیش‌فرض روی اکثر شبیه‌سازها وجود دارد؛ اما بازی‌های یک شبیه‌ساز ممکن است با دیگری از نظر تعداد یا کیفیت تفاوت داشته باشد. در چند مورد هم نیاز به نصب بازی به‌صورت جداگانه دارید که باید فایل‌های قابل‌ذخیره بازی‌ها را در اینترنت جستجو و دانلود کنید سپس روی شبیه‌ساز نصب کنید تا نمایش داده شوند.

پس نتیجه می‌گیریم داشتن اطلاعات اولیه در مورد شبیه‌سازی که می‌خواهید آن را نصب کنید نه‌تنها بسیار مهم و ضروری است، بلکه به علت آهسته بودن و پایین‌بودن سرعت شبیه‌سازی، می‌تواند از هدررفتن مقدار زیادی از وقت شما برای تنظیمات و موارد دیگر، جلوگیری کند.

شبیه ‌سازهای سگا برای گوشی اندروید

تعداد معدودی شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید وجود دارد و گیمرهای متعددی تلاش کرده‌اند تا بیشتر آنها را آزمایش کنند و عملکرد آن را در فضای مجازی یا در بستر وب برای بازدید به اشتراک بگذارند. موردی که تقریباً در همه شبیه‌سازها مشترک است، زمان پاسخگویی آهسته، گرافیک ضعیف و کیفیت پایین شبیه‌سازهاست که تا حد زیادی از لذت و تجربه بازی می‌کاهد.

شبیه ساز سگا برای گوشی اندروید

بازی‌های SEGA در زمان خود تکنولوژی روز محسوب می‌شدند و اگر صادقانه و منصفانه قضاوت کنیم، سرعت مناسبی هم داشتند و کیفیت و لذت خوبی پس از بازی به ارمغان می‌آوردند. به‌این‌ترتیب، فقط شبیه‌سازهای با سرعت بالا می‌توانند با سرعت بازی‌ها هماهنگی داشته باشند و تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر کنند.

توجه داشته باشید که بیشتر شبیه‌سازها بازی‌های سگا مگا درایو 2 را شامل می‌شوند و تعداد محدودی امکان دسترسی به بازی‌های SEGA CD، SEGA Mark III و SEGA Master System را نیز فراهم آورده‌اند، و اگر شبیه‌سازی را انتخاب کردید؛ اما به دلایلی روی گوشی هوشمند شما کار نکرد، می‌توانید شبیه‌ساز دیگری را امتحان کنید.

نحوه عملکرد شبیه‌سازها نسبت به مدل گوشی می‌تواند متفاوت باشد. قبل از دریافت یک شبیه‌ساز سگا برای اندروید، می‌توانید بازی یکپارچه‌سازی شده با سیستم‌عامل موردعلاقه خود را در فروشگاه Google Play بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز پشتیبانی رسمی دارد یا خیر. اگر چنین باشد، به این معنی است که نیازی به شبیه‌ساز ندارید.

در ادامه علاوه بر مزایا و معایب برخی از شبیه‌سازهای موجود برای اندروید به معرفی تعدادی از آنها می‌پردازیم تا در صورت نیاز به شبیه‌ساز و بازی کردن سگا در گوشی اندروید، اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید.

مزایا و معایب شبیه‌ ساز سگا برای گوشی اندروید

انواع شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید اگرچه کاربردی هستند، اما معایبی نیز دارند.

  • قدیمی و از مدافتاده بودن بازی‌ها
  • گرافیک بسیار پایین و معمولی
  • آهسته بودن روند شبیه‌سازی و تأثیر آن بر سرعت لود کردن بازی‌ها و تنظیمات
  • کارنکردن بعضی شبیه‌سازها روی بعضی گوشی‌ها
  • زمان‌بر بودن یادگیری و تنظیمات پیچیده بعضی شبیه‌سازها

بعضی از این معایب ناشی از خاص بودن این دسته از برنامه‌هاست و مزایای آنها نسبت به معایب آنها در ترازوی مقایسه علاقه‌مندان به شبیه‌سازی سگا روی گوشی اندروید، سنگین‌تر جلوه می‌کند. برخی از این مزایا را به شرح زیر آورده‌ایم.

  • خاص و نوستالژیک بودن بازی‌ها
  • اکثر شبیه‌سازها نسخه رایگان دارند.
  • در صورت کاربردی نبودن شبیه‌ساز، گزینه‌های جایگزین موجود هستند.
  • تنظیمات اضافی و فوق‌برنامه و به‌روزرسانی شده در مقایسه با ورژن اصلی بازی، کدهای تقلب و شخصی‌سازی فضای بازی‌ها
  • حجم کلی کمتر در مقایسه با بازی‌های دیگر، و دسترسی به چندین بازی کلاسیک در یک مرحله نصب

انواع شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید

در زیر، به برخی از شبیه‌سازهای سگا برای گوشی اندروید اشاره می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد هر یک از آنها به شما ارائه می‌دهیم. این شبیه‌سازها بر اساس پارامترهایی مانند درصد کاربردی‌بودن و بازخورد از دیدگاه کاربران در این مطلب ذکر شده‌اند.

شبیه‌‌ساز بازی‌های کلاسیک Classic Games Emulator for Genesis mega Drive

شبیه‌ساز بازی‌های کلاسیک برای Genesis MD محبوب‌ترین برنامه شبیه ‌ساز SEGA Genesis برای اندروید است. به این دلیل که برنامه کاری را که می‌خواهید به طور مؤثر و بدون کوچک‌ترین دردسر انجام می‌دهد. این شبیه‌ساز دارای راهنمای بازی و یک سیستم پشتیبانی برای SNES، Gameboy Advance، GameBoy Color، PSP، Nintendo 64 و چندین محیط بازی کلاسیک دیگر نیز است.

شبیه‌ساز MD.emu

MD.emu تقریباً در عملکرد با Classic Games Emulator مشابه است. این شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید علی‌رغم داشتن شباهت‌های متعدد با شبیه‌ساز بازی‌های کلاسیک، ممکن است در برخی از گوشی‌های هوشمند خوب کار نکند یا در برخی ویژگی‌ها محدود باشد. MD.emu دارای یک پنل تنظیمات قوی برای بهینه‌سازی عملکرد بازی و تنظیم صدای درون بازی است. تقریباً تمام بازی‌های SEGA Genesis بدون نقص در MD.emu اجرا می‌شوند.

MD.emu احتمالاً بهترین راه‌حل برای شبیه‌سازهای بازی‌های کلاسیک SEGA جنسیس است و از موتور اوپن سورسی استفاده می‌کند که اکثر شبیه‌سازهای جنسیس SEGA بر اساس آن توسعه می‌یابند و بازی‌های SEGA Genesis/Mega Drive و SEGA CD و Mark III نیز در این محیط کار می‌کنند. این ویژگی باعث شده که همه‌کاره‌ترین شبیه‌ساز گروه باشد.

بهترین بخش این برنامه قابلیت سفارشی‌سازی آن است که در آن می‌توانید کلیدهای روی صفحه یا برنامه بازی سوم‌شخص را به روشی که می‌خواهید، تنظیم کنید. توسعه‌دهندگان MD.emu ادعا می‌کنند که این شبیه‌ساز می‌تواند با Wiimote نیز کار کند.

همچنین دارای طولانی‌ترین لیست از ویژگی‌های اضافی، از جمله پشتیبانی از کنترلر سخت‌افزار، پشتیبانی از کدهای تقلب، ذخیره خودکار، و تنظیمات مختلف کنترلرهاست.


دانلود این شبیه ساز از گوگل پلی


SuperMD (MD/GEN Emulator)شبیه‌ساز

شبیه‌ساز SuperMD برای اندروید برای اولین‌بار در 2019 در فروشگاه گوگل منتشر شد. این یک شبیه‌ساز SEGA Genesis بسیار ساده با حجمی کوچک است که بازی‌ها را بی دردسر اجرا می‌کند. حتی اگر نسخه رایگان شبیه‌ساز را دانلود کنید به‌خوبی کار می‌کند و درصورت لزوم می‌توانید نسخه حرفه ای را برای حمایت از توسعه‌دهندگان برنامه دریافت کنید.


دانلود این شبیه ساز سگا از گوگل پلی


شبیه‌ساز ClassicBoy

این برنامه شبیه‌ساز به‌عنوان شبیه‌ساز همه‌جانبه برای اندروید معرفی شده و از سیستم‌های بازی مانند پلی‌استیشن، نینتندو 64، NES، Game Boy و SEGA Genesis پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های این شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنظیم چیدمان صفحه
  2. گیم پد قابل‌تنظیم
  3. پشتیبانی از بازی چندنفره
  4. ذخیره و بارگذاری مراحل پیشرفت بازی

ورژن ClassicBoy Gold هم وجود دارد که قیمت آن شش دلار است و از پلی‌استیشن، نینتندو 64، NES، سه مدل گیم بوی مختلف و SEGA Genesis پشتیبانی می‌کند و جایگزین ClassicBoy اصلی شد. توسعه‌دهندگان آن هنوز باگ‌هایی برای رفع‌کردن دارند، اما باتوجه‌به موفقیت ورژن قبلی، باید در نهایت برطرف شوند.


دانلود این شبیه ساز سگا از گوگل پلی


شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید، MasterEmu

MasterEmu یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به لیست شبیه‌سازهایSEGA  برای اندروید در فروشگاه Google Play است و بازی‌های Master Drive و Game Gear را به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. اگر بازی‌های سونیک را دوست دارید، این شبیه‌ساز انتخاب خوبی است.

برخی از ویژگی‌های این شبیه‌ساز عبارت‌اند از:

  1. پشتیبانی از کنترلرهای سخت‌افزاری،
  2. پشتیبانی عالی از بازی،
  3. پشتیبانی از Android TV و بسیاری موارد دیگر. همچنین می‌توانید از دستگاهی با بلوتوث برای به‌عنوان کنترلر برای بازی استفاده کنید.

ازآنجایی‌که این برنامه شبیه‌ساز هنوز جدید است و از سوی توسعه‌دهنده‌ای جدید به بازار عرضه شده، برخی از ویژگی‌های آن کامل نیستند و ممکن است در حین استفاده از آن با مشکلاتی مواجه شوید. گرافیک بازی‌های این شبیه‌ساز به‌خوبی شبیه‌سازهای دیگر نیست، اما قابل‌قبول هستند.

این شبیه‌ساز هیچ تبلیغاتی ندارد و تنظیمات آن را به‌راحتی می‌توان درک کرد. این برنامه نیز مانند بسیاری دیگر دارای دو نسخه رایگان و Premium است که قیمت نسخه حرفه‌ای آن سه دلار تعیین شده است. این قیمتی مناسب برای شبیه‌سازی قدرتمند محسوب می‌شود و با خرید، ویژگی‌های اضافی زیادی را به شبیه‌سازی اضافه می‌کنید.

این شبیه‌ساز با کنسول‌های دیگر سگا مانند Master System/Mark III و Sega Genesis نیز کار می‌کند. اگر به رتبه‌بندی این شبیه‌ساز در فروشگاه Google Play نگاه کنید، می‌بینید که افراد زیادی به این شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید علاقه‌مند هستند.


دانلود این شبیه ساز از گوگل پلی


 RetroArch شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید

لازم نیست حافظه گوشی خود را با یک شبیه‌ساز برای هر سیستم بازی موجود پر کنید. Retroarch تمامی بازی‌ها را با یک سیستم پشتیبانی قوی در برمی‌گیرد. Retroarch یک برنامه شبیه‌ساز چندگانه است که از ده‌ها سیستم پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، SEGA یکی از آنهاست.

این برنامه در مجموع از Sega CD، Game Gear و 32X پشتیبانی می‌کند، و تا امروز، پشتیبانی آن از بازی‌های کلاسیک به بازی‌های SEGA Genesis، Master Drive و پلی‌استیشن و غیره گسترش‌یافته است؛ بنابراین باید تقریباً برای تمام نیازهای شما کار کند.

این شبیه‌ساز بسیار قدرتمند، دارای کنترل‌های قابل‌تنظیم برای شبیه‌سازی مانند حالت‌های ذخیره و بارگذاری، کدهای تقلب و موارد دیگر نیز است. سازگاری آن با اکثر گوشی‌های هوشمند واقعاً خوب است و در حال حاضر به‌صورت رایگان عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است که به علت پیچیدگی، برای یادگیری کامل شیوه استفاده از پنل کاربری به کمی زمان نیاز دارید. اگر قبل از استفاده از این برنامه به فیلم‌های آنلاین نگاهی بیندازید، مفید خواهد بود.

شبیه‌‌ساز رسمی کمپانی سگا، SEGA Forever Games

کمپانی SEGA برای زنده نگه‌داشتن نام بازی‌های کلاسیک خود مانند Gunstar Heroes، Altered Beast، Streets of Rage، vector man و sonic the hedgehog آنها را برای سیستم‌عامل اندروید مجدداً طراحی نموده و در فروشگاه Google Play عرضه کرده که تاکنون بازخورد خوبی هم داشته‌اند؛ بنابراین بدون نیاز به شبیه‌سازی هم می‌توانید به برخی از بازی‌های کلاسیک سگا از طریق پلی‌استور دسترسی داشته باشید.

همه بازی‌ها مکانیزمی مانند بازی اصلی خود دارند و فقط کنترل‌های آن برای صفحه‌های لمسی طراحی دوباره شده‌اند. نکته جالب اینکه ویژگی‌هایی مانند قابلیت‌های فست فوروارد به مرحله‌های جلوتر، بارگذاری و ذخیره مرحله‌ها که در نسخه‌های اندرویدی مشاهده می‌شوند، در نسخه رسمی اولیه منتشر شده این بازی‌ها وجود نداشتند.


برای مشاهده این بازی ها روی این لینک کلیک کنید.


هیچ چیز خود کنسول سگا نمی شود!

شبیه ساز بازی ها سگا برای زمانی است که شما نخواهید هیچ هزینه ای در قبال بازی کردن بازی های سگا بپردازید اما حقیقت امر این است که درست است که این شبیه ساز ها تا حد قابل قبولی بازی های سگا را شبیه سازی می کنند اما بازی کردن بازی های سگا روی خود کنسول سگا لذت دیگری دارد که نمی توان آن را روی این شبیه ساز ها تجربه کرد.لمس دسته سگا به تنهایی شما را به دوران بچگی خود خواهد برد که با این کنسول خاطرات بسیاری را تجربه کرده اید.

پس اگر میخواهید لذت واقعی بازی های سگا را تجربه کنید کنسول بازی سگا مگادرایو 2 را تهیه کنید.گیمینگ زون این کنسول را برای شما تهیه کرده است که می توانید از لینک زیر آن را خریداری کنید.



سخن نهایی

انواع شبیه ‌ساز سگا برای گوشی اندروید و برای دسترسی به بازی‌های کلاسیک سیستم سگا وجود دارند که به آنها اشاره‌ای کردیم. هر یک از این شبیه‌سازها بازی‌های کنسول‌های مختلف سگا را شبیه‌سازی می‌کنند و تنظیمات آنها با یکدیگر می‌تواند متفاوت باشد. امیدواریم برای صرفه‌جویی در زمان شما و کمک به انتخاب بهترین شبیه ‌ساز بازی‌ های سگا برای گوشی اندروید خود، این مطلب مفید واقع شده باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
حساب کاربری من

نیاز به کنسول بازی و قطعات جانبی آن دارید؟

به گیمینگ زون بزرگ ترین مرجع کنسول بازی در ایران سر بزنید.