مهم ترین نکاتی که در مورد روش های تشخیص دسته اصلی ps4 باید بدانید

تشخیص دسته اصلی ps4

روش تشخیص دسته اصلی  ps4 می تواند شامل وزن ، تفاوت ظاهری لوگو، عدم تطابق برچسب ها و مواردی از این قبیل باشد.به طور کلی این روش ها یکی از مواردی است که همواره دانستن آن ها برای خریداران سخت می باشد. امروزه در بازار انواع و اقسام دسته ها از اورجینال تا فیک وجود دارد که تشخیص آنها شاید برای شما کار دشواری باشد. با توجه به اینکه این دسته ها شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی خود دارند تشخیص آنها شاید برای شما تا حدودی دشوار بوده که این قضیه باعث می شود تا دسته ی تقلبی را با قیمت دسته اورجینال بخرید یعنی چیزی حدود 3 برابر قیمت اصلی آن!

در این مقاله با ما همراه شوید تا راهکارهایی ساده و کاربردی برای تشخیص دسته اصلی ps4 را یاد بگیرید.

اگر تا به حال به بازار فروش کنسول های بازی که در میدان امام خمینی واقع شده است سری زده باشید متوجه انبوهی از اجناس می شوید که تشخیص اصل و یا فیک بودن آن اجناس برای شما کار بسیار دشواری خواهد بود. این مسئله برای دسته های بازی به شدت بیشتر بوده و فروشندگاه برای سود بیشتر دسته های تقلبی را به جای دسته های اصل می فروشند. شما بدون آنکه متوجه شوید گول خواهید خورد. دلیل آن شباهت بسیار زیاد دسته های تقلبی با نسخه ی اصلیشان می باشد.

دسته پلی استیشن 4 هم از اجناسی می باشد که ممکن است شما هنگام خرید آن اشتباه کرده و دچار ضرر حدودا 1 میلیونی بشوید.البته با یادگیری روش های تشخیص دسته ps4 اصل میتوانید از این ضرر جلوگیری کنید.

روش های تشخیص دسته اصلی Ps4

روش های تشخیص دسته اصلی ps4 یکی از چیزهایی است که با یاد گرفتن آن می توانید خود را از یک ضرر مالی نجات دهید. تشخیص اصل بودن و یا فیک بودن دسته  پلی استیشن 4 راه های مختلفی دارد که به صورت کلی به 2 صورت انجام می شود:

  • بررسی ظاهر دسته
  • بررسی اجزای داخلی دسته

مطمئنا بررسی اجزای داخلی به عنوان یکی از روش های تشخیص دسته اصلی پلی استیشن 4 برای هر کسی امکان پذیر نیست و نیاز به تخصص دارد چرا که باید دسته ps4 خود را باز کنید که این ممکن است مشکل ساز باشد. خبر خوب این است که اصل بودن و یا فیک بودن دسته ps4 را می توان از روی ظاهر آن تشخیص داد چرا که تولید کنندگان دسته های فیک نمی توانند دسته ها را دقیقا مثل دسته های اصل تولید کنند.

تشخیص دسته اصلی پلی استیشن از روی ظاهر

تشخیص اصل بودن دسته ps4 از روش ظاهر شامل روش های زیادی میشود که ابتدا به صورت کلی آن ها را معرفی و سپس به طور دقیق آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • وزن دسته
  • تفاوت در لوگوی جلوی دسته
  • تفاوت در دکمه share
  • متفاوت بودن دکمه play station
  • نبود حس یکسان در لمس کردن اجزای دسته
  • مطابقت نداشتن برچسب های پشت دسته

قبل از شروع بررسی هریک از موارد فوق باید یه این نکته اشاره کرد که لزوما همه ی موارد بالا ممکن است در یک دسته فیک دیده نشود. به طور کلی شما باید با چک کردن هرمورد و تطابق نداشتن آن با دسته اصلی به تقلبی بودن دسته ps4 ای که می خواهید بخرید شک کنید!

روش تشیص دسته اصلی ps4 از روی تفاوت وزن

یکی از راه های تشخیص دسته پلی استیشن 4 اصلی ، وزن آن است. شما با بلند کردن 2 دسته ps4 اصل و فیک تا حدی متوجه آن می شوید. دسته کپی از دسته اصل سبک تر می باشد که به دلیل کیفیت پایین تر اجزای داخلی ساخته شده در آن می باشد.

وزن دسته اصلی 0.77 کیلوگرم و وزن دسته تقلبی 0.71 می باشد.این یکی از راه های اصلی تشخیص دسته اصلی ps4 می باشد.

متفاوت بودن لوگوی سونی در جلوی دسته

قطعا یکی از چالش ها در تولید دسته ps4 فیک ، شبیه بودن کامل فونت نوشته ها با نمونه ی اصلی می باشد که با وجود تمام تلاش های تولید کنندگان فونت ها در این دو دسته متفاوت است که این یکی دیگر از راه های تشخیص دسته اصلی ps4  می باشد.

در تصویر زیر می توان به این متفاوت بودن فونت ها پی برد.معمولا در نمونه های فیک فونت ها بالا پایین هستند .همچنین فاصله میان حروف زیاد می باشد که این قضیه این دو دسته را از هم قابل تشخیص می کند.


تشخیص دسته اصلی ps4
تشخیص دسته اصلی ps4

تفاوت فونت در دکمه share

همانطور که در بخش قبل گفته شد فونت دسته های اصلی و فیک متفاوت است و این نکته در رابطه با دکمه share نیز درست است که می توانید با مشاهده تصویر زیر به آن پی ببرید. مشاهده می شود که در دسته ps4 اصلی حروف کلمه share  به صورت مرتب تر کنار هم قرار گرفته اند همچنین حروف با شکل کامل و درست رسم شده اند.

روش تشخیص دسته اصلی ps4 از تفاوت دکمه play station

یکی دیگر از روش های تشخیص دسته اصلی پلی استیشن 4 ، تفاوت در دکمه  playstationمیباشد که دقیقا در وسط این دسته قرار دارد. با کمی دقت به لوگوی ps در درون این دکمه متوجه می شوید که در نمونه ی فیک حروف p و s از هم فاصله دارند این در حالی است که در دسته ps4 اصل این دو حرف به هم چسبیده اند و فاصله زیادی از هم ندارند که می توان این مسئله را در عکس زیر مشاهده کرد.


تشخیص دسته اصلی ps4
تشخیص دسته اصلی ps4

نبود حس یکسان در لمس کردن اجزای دسته

در اینکه کیفت هر جنس اورجینالی متفاوت از نمونه فیک آن است شکی نیست! دسته ps4 هم از این قضیه جدا نیست و تفاوت کیفیتی میان دسته اصل و تقلبی وجود دارد که البته برای تشخیص آنها باید کمی حرفه ای باشید. به طور کلی 3 چیز است که این تفاوت را در کیفت دسته ها ایجاد می کند:

  1. دکمه ها: نرمی ای که می توانید با دسته اصلی تجربه کنید را نمی توان با دسته فیک تجربه کرد! با وجود اینکه دسته های تقلبی کیفیت خوبی داشته و بسیار به نمونه اصلی خود شبیه هستند اما زمانی که هردو دسته را در دست بگیرید و با هم مقایسه کنید به این نکته پی خواهید برد که دکمه ها در دسته اصلی روان تر کار می کنند و از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار می باشند
  2. سر آنالوگ ها: در دسته های فیک سعی شده تا سرآنالوگ ها به خوبی نسخه اصلی خود کار کنند که این کار تا حد خوبی انجام شده است ولی با این حال آن نرمی دسته اصلی را ندارد همچنین کیفیت سرآنالوگ ها در دسته اصلی بیشتر بوده به این صورت که جنس آن جوری است که از عرق کردن و لیز خوردن دست جلوگیری می کند .
  1. جنس بدنه : بدنه در دسته های فیک سطحی صاف را دارا می باشند. در صورتی که دسته اصلی ps4 دارای برآمدگی هایی رو سطح خود می باشد که باعث می شود دسته بهتر در دست جای گیرد.

مطابقت نداشتن برچسب های پشت دسته

یکی از بهترین روش های تشخیص دسته اصلی ps4که به آن اشاره می شود، تفاوت در برچسب پشت دسته می باشد. این برچسبها نمی توانند در دو نمونه فیک و اصلی مثل هم باشند. چرا که شرکت سونی قطعا ابزار و استانداردهای خاص خود را در تولید این برچسب ها به کار می گیرد به همین خاطر توبیدکنندگان دسته های فیک نمی توانند برچسب هایی دقیقا مثل برچسب های سونی تولید کنند. در شکل زیر نمونه های اصلی و تقلبی بودن این برچسب ها را می بینیم:


 تشخیص دسته اصلی  ps4
 تشخیص دسته اصلی ps4

در بررسی این 2 برچسب دو تفاوت است که بیشتر از بقیه به چشم می خورد:

  1. تفاوت در لوگوی سونی: قبل از این هم گفته شد که در تشخیص دسته اصلی ps4 یکی از معیارها لوگوی جلوی دسته می باشد که این تفاوت در لوگوی روی برچسب هم وجود داشته و در نسخه فیک حروف بزرگ تر و غیراستاندارد رسم شده اند.
  2. مهم ترین تفاوتی که با کمی توجه می توان به آن پی برد نوشته sony interactive entertainment است که در نسخه فیک آن عبارت computerentertainment آمده است که هم به هم چسبیده است که این از لحاظ املایی غلط است و هم با عبارت روی دسته ps4 اصل متفاوت است.

تفاوت دسته های فیک ps4 :

درست است که دسته های فیک ps4 کیفیت دسته های اصلی را ندارند ولی باید توجه کرد که که با توجه به قیمتشان که چیزی حدود یک سوم دسته اصلی می باشد ارزش خرید خوبی دارند اما به یک شرط ، و آن هم خرید دسته فیک با کیفیت می باشد. درست است ، دسته های فیک هم خوب و بد دارند و باید در هنگام خرید آنها دسته های مختلفی را تست کرده و در میانشان بهترین آنها را بخرید.

شما می توانید بهترین دسته فیک ps4 در بازار را با ورود به لینک زیر تهیه کنید.



در این مقاله سعی شد تا مهم ترین تفاوت های دسته ps4 اصل و فیک بیان شود وهمانطور که گفته شد لزومی ندارد که یک دسته فیک تمامی تفاوت های گفته شده را داشته باشد و شما باید با بررسی هر یک متوجه کپی بودن و یا اصل بودن آن بشوید.امیدواریم که مقاله ی بالا برای شمت مفید بوده و به شما در خرید دسته کمک کند.

جمع بندی

در صورتی که نظر و پیشنهادی برای بهتر شدن فعالیت گروه ما دارید ممنون می شویم تا برای ما کامنت بگذارید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
حساب کاربری من

نیاز به کنسول بازی و قطعات جانبی آن دارید؟

به گیمینگ زون بزرگ ترین مرجع کنسول بازی در ایران سر بزنید.