بهترین بازی های پلی استیشن 5 را می شناسید؟

بهترین بازی های پلی استیشن 5

8 تا از بهترین بازی های پلی استیشن 5 که باید تجربه کنید

این نسل کنسول عجیب است. با اینکه نزدیک به 4 سال از عرضه پلی استیشن 5 می گذرد ولی اکثر بازی های بزرگ آن همچنان برای پلی استیشن 4 نیز منتشر می شوند. در واقع، PS5 می تواند هر بازی پلی استیشن 4 را به صورت بومی بازی کند، بنابراین برای اکثر مردم این روزها هیچ تمایزی بین PS4 و PS5 وجود ندارد. در این مقاله 8 بازی پرطرفدار که از بهترین بازی های پلی استیشن 5 هستند را معرفی می کنیم.

البته تفاوت‌های اساسی بین پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن 4 وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. کنسول جدید دستگاه قدرتمندتری است. به همین دلیل بازی‌های PS4 روی PS5 بهتر از PS4 اجرا می‌شوند، بنابراین اگر می‌توانید کنسول خود را ارتقا دهید.

از آنجایی که هر بازی پلی استیشن 4 نیز یک بازی پلی استیشن 5 است، لیستی مانند این کمی پیچیده می شود. من فقط می‌توانم لیست بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 را با تعداد انگشت شماری از انحصاری‌های واقعی PS5 منتشر کنم. بنابراین کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است: لیست ما از بهترین بازی های پلی استیشن 5 فقط بازی هایی را در نظر می گیرد که دارای نسخه رسمی و اختصاصی پلی استیشن 5 هستند. چه یک بازی انحصاری PS5 باشد، چه یک بازی جدید که بر روی هر دو کنسول منتشر شده است، یا یک بازی قدیمی که دارای یک ریمستر یا پورت مخصوص PS5 است، ما فقط به بازی هایی نگاه می کنیم که نسخه قانونی PS5 داشته اند.

این شما و این لیست 8 تا از بهترین بازی های پلی استیشن 5

1. Sackboy: A Big Adventure

پلی استیشن 5 نه یک، بلکه با دو پلتفرم باشکوه عرضه شد. Sackboy: A Big Adventure همه چیزهای خلق شده را از Little Big Planet جمع آوری می کند تا روی ستاره آن سری (دوست کوچک و شایان ستایشی که به نام Sackboy شناخته می شود) تمرکز کند. پرش های عجیب و غریب آن بازی ها تا حد زیادی کاهش یافته است و این به کنترل دقیق تر و آسان تر Sackboy منجر شده است. این باعث شده است که برخی از ریتمیک‌ترین و موزیکال‌ترین سطوح از زمان Sound Shapes در این بازی وجود داشته باشد. این کاملاً در سطح اتاق بازی Astro Playroom, نیست، اما طرفداران دویدن، پریدن و به طور کلی ماریو قطعا برای Sackboy جا باز می کنند.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

2. OlliOlli World

سومین بازی از سری بهترین بازی های پلی استیشن 5 که از مسیر معمولی یک سری بازی‌های ویدیویی پیروی می‌کند: همه چیز در این بازی ها  بزرگ‌تر، طولانی‌تر، عمیق‌تر است. حتی شخصیت های بیشتری دارد. از طرفی یک داستان کامل در قلب آن نهفته است. هنوز هم همان دستگاه ترفند تند انقباض اولی است که OlliOlli همیشه بوده است، اما با روایت و عناصر سازنده جهان به قدری گسترده شده است که همیشه شبیه موتور پازل ظریف سابق به نظر نمی رسد. این نه خوب است و نه بد – به سلیقه شخصی شما برمی گردد – اما همه اینها با همان جذابیت و همان زیبایی شناسی جالبی سریالی است، به آن معروف شد. با توجه به اینکه هفت سال از آخرین باری که ما در یک OlliOlli جدید غوطه ور شدیم می گذرد، اما این دنیا هنوز هم بسیار جالب است.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

3. Star Wars Jedi: Fallen Order

Fallen Order برخی از بهترین بخش‌های Metroid، Dark Souls و Uncharted را در یک کت جنگ ستارگان قرار می‌دهد، اما این هوشمندانه‌ترین کاری نیست که انجام می‌دهد. این همان چیزی است که دقیقاً بر استرس و آسیب شخصیت هایش متمرکز می شود. با توجه به اینکه جنگ تنها چیزی است که به نظر می‌رسد همه می‌دانند ولی در مجموعه جنگ ستارگان به ندرت به تصویر کشیده شده است.

شخصیت‌های اصلی آن به عمد و غیرعمد چندان دوست‌داشتنی نیستند و این یک نقص است. با این حال آن‌ها نسبت به آنچه که معمولاً در بازی‌ها و داستان‌های جنگ ستارگان می‌بینید، احساس انسان‌تری دارند. این انسانیت همراه با فرمول تضمینی برای لذت بردن از گیم‌پلی، باعث می‌شود Fallen Order به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 تبدیل شود.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

4. Resident Evil Village

دهکده رزیدنت اویل تمام تلاش خود را می کند تا فضایی شوم با جریانی عجیب را القا کند و مانند لحظات اولیه رزیدنت اویل 7، وحشت زیادی درآن وجود دارد. نقطه بد این بازی، اضافه شدن لایه ای به این بازی است که به طور جدی تنش را کاهش می دهد. من این بازی را دوست دارم. Resident Evil همیشه احمقانه بوده است. بازی های ترسناک به طور کلی پر از موقعیت های جنون آمیز هستند، از بشقاب پرنده ها در سایلنت هیل تا دیالوگ های dorky در Until Dawn.

اجازه دادن به مخاطب چه به صورت عمدی یا غیرعمد برای مشارکت مستقیم در ترس از طریق کنترل قربانی مرکزی بازی، لحظات خنده‌داری را ایجاد می‌کند. من همیشه اولین باری که بازی Alien: Isolation را با یک دوست بازی کردم و یاد گرفتم که موقع خزیدن در دریچه ایمن نیستی را به خوبی به یاد خواهم آورد. کمدی وحشت، که از تناقضات در لحن و انتخاب های مشکوک به وجود آمده است، عنصری جدایی ناپذیر در این بازی است که به اندازه کافی به رسمیت شناخته نشده است. وقتی یک فیلم ترسناک را به یاد می‌آورم، باید به تجربه ساده‌لوحانه‌ام از بودن در آن بخندم. من باید مشتاق باشم که دوستانم را با آن بترسانم، در حالی که آنها از صندلی خود می پرند پوزخند بزنم. این بازی یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 است.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

5. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 دو بازی اول سری نمادین را بازسازی کرده و تمام سطوح بازی های اصلی را به روز می کند و اسکیت بازان اصلی و جدید را در خود دارد. اگر امیدوار بودید که یک بازی اسکیت بتواند ظاهر و احساس کلاسیک های قدیمی را دوباره به تصویر بکشد، خوب این بازی پیشنهاد خوبی است. وقتی دسته های بازی را برداشتم انگار زمان نگذشته بود. منی که به معنای واقعی کلمه طی چندین دهه از اولین بازی در سطح انبار دیگر بازی نکرده‌ام، بلافاصله به محض اینکه انگشت شست را به کار گرفتم تمام دوران گذشته به ذهنم برگشت.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

6. Death Stranding: Director’s Cut

Death Stranding از بهترین بازی های پلی استیشن 5 است که به ندرت سرگرم کننده است، اما من آن را دوست دارم.

با هر قدم می‌توانم احساس کنم که به سیستم‌های بازی فشار می‌آورم و به آرامی به سمت هدفم تکان می‌خورم و چقدر سخت کیلوگرم‌های زیادی که روی پشتم دارم را حمل میکنم. بدترین حالت زمانی است که خودتان به کوهستان می‌روید و سعی می‌کنید سفارش‌ها را از طریق یک منوی کوچک و بیش از حد پیچیده مدیریت کنید و هر NPC را راضی نگه دارید. اما پس از مدت کوتاهی در بازی متوجه می‌شوید که هرگز واقعاً تنها نیستید، و این باعث می‌شود که تجربه‌تان بسیار دلگرم کننده تر باشد.

NPC هایی که از جامعه جدا شده اند برای شما ایمیل می فرستند و در مورد زندگی خود صحبت می کنند. از اینکه چه تنقلاتی را دوست دارند حرف می زنند و از شما بابت کمک هایتان بسیار تشکر می کنند. اگر سفارش‌هایشان را سریع تحویل دهید، لایک‌های زیادی به شما می‌دهند و هر وقت باری را تحویل می‌دهید، یکسری شوخی رد و بدل می‌کنند. این چیزهای کوچک باعث می شود که احساس ارتباط بیشتری با دنیای عجیب Death Stranding و ساکنان آن داشته باشید و به شما انگیزه بیشتری برای انجام کارتان می دهند. همه چیز بد است، اما شما کمک می کنید و این یک احساس فوق العاده است. همدلی چیزی است که به Death Stranding قدرت می دهد.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

 7.  Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West یکی دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن 5 است که ثابت می‌کند ژانر جهان بازی ورشکست نمی شود. با تمرکز مناسب، تنظیمات مناسب و داستان سرایی مناسب، یک بازی می‌تواند در قالبی آشنا باقی بماند و همچنان احساس الهام داشته باشد.

این بازی شما را غافلگیر نمی کند یا باعث نمی شود در مورد امکاناتی که بازی‌ها می‌توانند انجام دهند تجدید نظر کنید، اما نشان می دهد که بازی‌ها حتی اگر چیز جدیدی را برای ارائه نداشته باشند، همچنان می‌توانند واقعاً سرگرم کننده باشند.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

8. I Was a Teenage Exocolonist

شخصیت های I Was a Teenage Exocolonist با جدیت به تصویر کشیده شده اند. به عنوان عضوی از نسل اول که در سیاره‌ای دور بزرگ شده‌اید، در حالی که با تجربه ناخوشایند بزرگ شدن دست و پنجه نرم می‌کنید، شاهد آشوب سیاسی و خطرات خانه جدید خود هستید.

اگرچه زیبایی رنگارنگ آن ممکن است آن را مانند یک “بازی سالم” به نظر برساند، اما به طور کامل با خطرات محیط خود درگیر می شود و در عین حال صمیمیت شخصیت ها و روابط آن ها را به اشتراک می گذارد. در آن شخصیت ها شیوه های قهقرایی زمین را زیر سوال می برند، اما با دست و پنجه نرم کردن با ابهامات اخلاقی این پروژه استعماری، و همچنین تهدید همیشه حاضر، از تبدیل شدن به آرمان شهری اجتناب می کند.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

با این بازی که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 است،  شما در مرکز درگیری‌های سیاسی و پرسش‌های جالب جامعه‌شناختی قرار می‌گیرید. این بازی کاملا متفکرانه، مهربان و تقریباً دارای همه چیزهایی است که من در داستان های علمی تخیلی برایش ارزش خاصی قائل هستم.

چطور یک پلی استیشن 5 تهیه کنم؟

برای کسب تجربه بی نظیر از بازی های پلی استیشن 5 و4 می توانید یک کنسول بازی ps5 تهیه کنید و در دنیای بازی های جذاب آنها غرق شوید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
حساب کاربری من

نیاز به کنسول بازی و قطعات جانبی آن دارید؟

به گیمینگ زون بزرگ ترین مرجع کنسول بازی در ایران سر بزنید.