اگر پاس دادن در fc24 را بلد نیستید خواندن این مقاله برای شما ضروری است

پاس دادن در fc24

پاس دادن در fc24 ، اولین چیزی که قبل از هرچیزی باید آن را یاد بگیرید! در بازی فوتبال اولین چیزی که قبل از هرچیز آموزش داده می شود پاس دادن است. اصلا اساس بازی فوتبال با توجه یه اینکه یک ورزش تیمی است بر پاس دادن ساخته شده است. پس می توان به راحتی نتیجه گرفت که پاس دادن اگر مهم ترین نباشد یکی از مهم ترین مهرات ها در این بازی می باشد.این قصیه در بازی fc24 نیز همین گونه است.هرکس بهتر با پاس دادن در fc24 آشنا باشد احتمال ایجاد حملات و در نتیجه گل زدن برای او بیشتر خواهد بود.حال با گیمینگ زون همراه شوید تا مهم ترین انواع پاس در fc24 را یاد بگیرید.وقت آن رسیده تا با پاس های حرفه ای خود حریفان را سردرگم و کارشان را یک سره کنید.

پاس دادن در fc24 ، این چیزی است که باید یاد بگیرید.

مگر می شود عاشق فوتبال باشید و بازی فیفا را بازی نکرده باشید. بازی ای که هر ساله سعی دارد به بازیکنانش حس یک بازیکن واقعی ای که در زمین در حال بازی است را بدهد . بازی ای که همه عاشقان دنیای گیم تا به حال حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند.با اینکه این بازی امسال با توجه به اختلافی که کمپانی سازنده آن با فیفا پیدا کرد و نام آن را به fc24 تغییر داد کاری نداریم .الکنرونیک ارتز با وجود همه این قضایا با قدرت به ساخت بازی جدید خود ادامه داد و در انجام این کار بسیار موفق نیز بود.

در این بازی شاهد تغییرات بسیاری از gameplay تا اضافه شدن انواع game style که در مقاله انواع شوت در fc24 پرداختیم بودیم. هم چنین دفاع کردن در این بازی وارد مرحله جدید شد که به آن نیز در مقاله دفاع کردن در fc24 به طور مفصل پرداختیم.اما نوبتی هم باشد نوبت به پاس دادن در fc24 و انواع پاس در این بازی می رسد.

بدون شک اگرشما انواع پاس در fc24 را یاد بگیرید توانایی بسیار بیشتری در بردن حریف های خود پیدا خواهید کرد چرا که می توانید به پاس های متفاوت فرصت های بسیار بیشتری در بازی ایجاد کنید.پس با گیمینگ زون در این مسیر خمراه شوید و انواع پاس در fc24 را یاد بگیرید.

انواع پاس در fc24

قبل از اینکه شروع کنیم در ابتدا بیایید با هم یک نگاه کلی به انواع پاس در fc24 بی اندازیم.بسیاری از پاس ها در این بازی همانند نسخه های قبلی می باشند و هیچ تغییری نکرده اند.اما در بازی fc24 شاهد چند پاس جدید و کاربردی هستیم که با آنها آشنا خواهیم شد.لیست انواع پاس در این بازی به طور خلاصه در قسمت پایین آورده شده است که بد نیست به آن نیک نگاهی داشته باشید:

  • پاس ساده(simple pass)
  • پس منجر به یک دو
  • پاس در عمق روی زمین(through pass)
  • پاس ساده قدرتی
  • R1+L1 مثلث (پاس جدید درFC24)
  • پاس در عمق روی هوا
  • پاس دقیق در عمق
  • پاس بلند شده(lofted pass)

پاس ساده(simple pass)

“اولین حرکت بدون شک و قطعا ، پاس ساده می باشد. برای انجام این پاس در پلی اسیتشن باید دکمه X را فشار دهید ور در ارتباط با ایکس باکس با فشردن دکمه A این پاس انجام خواهد شد. همانطور که از نام این پاس پیداست ، این گزینه ساده ترین پاسی است که شما در بازی آن را در اختیار دارید و بیشتر از همه از آن استفاده خواهید کرد.

این پاس آسان و سریع است که به شما اجازه می دهد بدون فکر و با کم ترین مهارتی در بازی آن را اجرا کنید. باید به این نکته نیز اشاره کرد که این پاس به دلیل سادگی کمی دستان شما را در ایجاد حرکات ترکیبی می بندد. همچنین ممکن است حدس زدن آن برای حریف ساده تر از انواع دیگر پاس باشد. با این حال، شما می‌توانید از دکمه پاس به همراه دکمه‌های دیگر استفاده کنید تا انواع دیگری از پاس‌ها را انجام دهید که می‌توانید آنها را در ترکیب‌های مختلف استفاده کنید.

پس منجر به یک دو

در ادامه بررسی پاس دادن در fc24 به پاس منجر به حرکت یک دو میرسیم.خرین پاسی که به آن نیاز خواهید داشت، این پاس خیلی متفاوت از دیگر پاس‌هاست، خود پاس ویژگی خاصی ندارد . مانند پاس ساده است، اما اتفاقی مهم بعد از دادن پاس توسط بازیکنی که پاس را داده است می افتد.به این صورت که بازیکن وقتی پاس را داد شروع به فرار کردن می کند و شما میتوانید با آن حرکت یک و دو را انجام دهید.

شما می توانید این پاس را با نگه داشتن دکمه L1 برای پلی‌استیشن و LB برای ایکس‌باکس و فشار دادن دکمه پاس(X یا A) اجرا کنید. زمانی که از این پاس استفاده می‌کنید، بازیکنی که این پاس را انجام می‌دهد پس از پاس دادن به یک هم‌تیمی، شروع به حرکت می‌کند. این باعث می‌شود که برای شما آسان‌تر شود تا حرکات ترکیبی را ترتیب دهید و ساده تر به سمت دروازه حریف هجوم ببرید.

پاس در عمق روی زمین(through pass)

به اولین پاس غیر ساده از انواع پاس در FC24 رسیدیم. احتمالا با این پاس آشنا باشید که در پلی استیشن به کمک دکمه مثلث و در ایکس باکس به کمک دکمه Y انجام می شود.شما به کمک این پاس می توانید عمق دفاع حریف را هدف قرار دهید و از این راه به حریف خود ضربه بزنید.

مانند پاس ساده، این پاس نیازی به تمرین زیاد برای استفاده موثر از آن ندارد. اما باید به یاد داشته باشید که در استفاده از این پاس زمان بندی حرف اول را می زند؛برای استفاده ازز این پاس حتما بازیکن دیگری باید در حال دویدن برای دریافت آن باشد. در ان صورت زمانی که بازیکن دیگری شروع به دویدن و فرار در عمق دفاع حریف کرد اینجاست که باید شما این پاس را اجرا کنید. در اجرای این پاس توجه داشته باشید که اسیر تله افساید نشوید.

نکته دیگر اینکه هرچه دیرتر این پاس را بدهید احتمال این بازیکنتان آن را دریافت کند و در موقعیت مناسب گل زنی قرار بگیرد بیشتر خواهد بود.

پاس ساده قدرتی

این شما و این نسخه بهتر شده پاس ساده! پاس ساده قدرتی همان پاس ساده است با این تفاوت که این پاس با سرعت بیشتری اجرا می شود و احتمال رسیدن آن به بازیکن مورد نظر بیشتر خواهد بود. برای اجرا این پاس در پلی استیشن دکمه R1+X و در ایکس باکس دکمه RB+A را فشار دهید.

این نوع پاس برای سرعت بخشیدن به حمله شما بهترین گزینه ممکن می باشد. این پاس با سرعتی غافلگیرکننده، حملات شما را تقویت می‌کند که برای حریفان شما شاید غیر ممکن باشد تا با آن مقابله کنند. یکی از جاهایی که شما باید از این نوع پاس استفاده کنید زمانی است که در حالت COUNTER ATTACK هستید و می خواهید به سمت دروازه حریف هجوم ببرید چرا که این نوع پاس شدیدا سرعت بازی را برای شما بالا خواهد برد.

جای دیگری که این پاس می تواند به کمک شما بیاید زمانی است که می خواهید پاس CUT BACK بدهید.با اجرای این پاس به جای پاس ساده با توجه به بالا بودن سرعت پاس احتمال گرفتن آن توسط حریف بسیار پایین می آید.

R1+L1 مثلث (شیوه جدید پاس دادن در FC24)

خب به پاسی می رسیم که احتمالا تا حالا اسم آن را نشنیده باشید و از آن در بازی استفاده نکرده باشید.این پاس اولین بار است که در بازی FC24 اضافه شده است و قرار است به پاس های در عمق شما دقت بسیار زیادی بدهد.برای انجام این پاس، شما باید دکمه L1+R1 برای پلی‌استیشن یا LB+RB برای ایکس‌باکس را نگه دارید و سپس دکمه مثلث در پلی استیشن و Y در ایکس باکس عبور را فشار دهید.

پاس جدید EA FC24، که L1+R1 triangle نامیده می‌شود، یک نوع جدید از پاس است که توپ را به دقت در جلوی پاهای بازیکن دریافت‌کننده قرار می‌دهد. این به شما کنترل بیشتری در لمس اولتان می‌دهد که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا گزینه‌های بیشتری داشته باشید و احتمال اینکه توپ را به تور دروازه بچسبانید بیشتر خواهد بود.

یکی از ویژگی های ممنحصر به فرد این پاس این است که در جایی که لازم باشد ممکن است به صورت کات دار و با انحنا برای بازیکن مورد نظرتان ارسال شود. این به این معنی است که می‌توانید توپ را با دقت بالا به بازیکنانی که به سمت عمق دویده‌اند، برسانید

پاس در عمق روی هوا

به کمک پاس در عمق روی هوا پاس دادن در FC24 شما ر اراحت تر به دروازه حریف خواهد رساند.این پاس در پلی استیشن با نگه داشتن دکمه L1 و مثلث و در ایکس باکس با نگه داشتن دکمه های LB و Y انجام می شود. یکی از مزایای این پاس در این است که روی هوا است، از این رو احتمال لو رفتن آن بسیار پایین می آید.

شما می توانید به کمک این پاس به طور موثر از فضای پشت دفاع حریف بهره ببرید، به‌ویژه زمانی که حریف سعی می کند شما را تحت فشار قرار دهد و دفاع هایش را برای گرفتن توپ به سمت شما می فرستد این بهترین فرصت است تا از این پاس استفاده کنید.
در استفاده از این پاس یه این نکته توجه کنید که باید زمان بندی درستی داشته باشید تا از تله آفساید فرار کنید.

پاس دقیق در عمق

در این بخش به یکی دیگر از انواع پاس در fc24 می پردازیم که در این ورژن به این بازی اضافه شده است.این پاس یکی از افزودنی های مهم به مکانیزم بازی می باشد. این پاس به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بیشترین کنترل را بر روی جهت و و محل فرود پاس داشته باشند.یکی از نکات جالب این پاس در این است که شما از این پاس هم برای بازی سازی و هم برای دادن پاس های توی عمق جهت حمله به حریف استفاده کنید.

برای اجرای این پاس در بازی، بازیکنان باید دکمه R1 برای PlayStation و RB برای Xbox را فشار دهند و همزمان دکمه مثلث برای پلی استیشن و Y برای ایکس باکس را بفشارند. این ترکیب اطمینان حاصل می‌کند که توپ به دقت به بازیکن مورد نظر هدایت شود.این پاس با توجه به اینکه دقت را بسیار بالا می برد در دنیای پاس دادن در FC24 تحولی ایجاد کرده است.

یکی از مزایای اصلی این پاس این است که به بازیکن دریافت‌کننده اطلاع داده می‌شود که توپ برای اوست و او را به فعالیت بیشتری پیش از انجام بازی تشویق می‌کند. این آگاهی بیشتر در میان بازیکنان می‌تواند به حملات پویاتر و هماهنگ‌تر، و همچنین تسهیل فرآیند تدریجی ساخت حمله با مشارکت چندین هم‌تیمی کمک کند.

پاس بلند شده(lofted pass)

این نوع پاس از لحاظ اجرایی شاید پیچیدگی بسیاری نداشته باشد اما درعمل به شدت به شما در اینکه پاس هایتان با دقت به مقصد برسند کمک می کند.اجرای این پاس به این صورت است که که شما اگر خواستید هر نوع پاسی را اجرا کنید به جای این که دکمه مورد نظرتان را یک بار بفشارید آن رو دو بار فشار دهید.

به این صورت که برای پاس عادی دو بار دکمه X برای پلی استیشن و دو بار دکمه A برای ایکس باکس را باید فشار دهید.

هم چنین برای دادن پاس در عمق دفاع حریف دو بار دکمه مثلث برای پلی استیشن و دو بار دکمه Y را برای اجرا در ایکس باکس فشار دهید.

آموزش انواع پاس در fc24 در یک نگاه

تا به اینجای کار با انواع پاس در fc24 در قالب یک مقاله آشنا شدیم.حال بد نیست همه آن ها را به صورتی تصویری و کاربردی نیز ببینیم تا بتوانیم هر چه بهتر از آنها استفاده نماییم.

توجه داشته باشید که برای دیدن ویدیو بالا نیاز به فیلتر شکن دارید!

آنچه در این مقاله گذشت..

در این مقاله تا جای امکان سعی شد تا انواع پاس در FC24 را بررسی کنیم تا شما به بهترین شکل ممکن پاس دادن در FC24 را یاد بگیرید. با یاد گرفتن پاس های اشاره شده در این بازی بسیار پیشرفت خواهید کرد و به طور حتم راحت تر می توانید حریفان خود را شکست دهید.توجه داشته باشید که خواند این مقاله برای یاد گرفتن این پاس ها کافی نیست و بهتر است پس از اشنایی با هر پاس در قسمت training area بازی به تمرین کردن این پاس ها بپردازید.

تیم گیمینگ زون امیدوار است تا این مقاله برای شما مفید بوده و به سوالات شما پاسخ داده باشد.در صورتی که هر سوالی برای شما پیش آمد تیم ما در کمک کردن به شما عزیزان هیچ کوتاهی ای نخواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
حساب کاربری من

نیاز به کنسول بازی و قطعات جانبی آن دارید؟

به گیمینگ زون بزرگ ترین مرجع کنسول بازی در ایران سر بزنید.